Saturday 10 November 2007

Today, We Bring Back Power to the People

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Today is 10th November, 2007

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Today, We Bring Back Power to the People

Today, We Come in Solidarity as "Anak Bangsa Malaysia"

Today, We Come and Appeal to Our King for Free and Fair Election



Today, WE as one "RAKYAT" tell this Government, "Enough is Enough" with the Tampering of Democracy, Corruption and the Abuse of Political Power

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Jeff Ooi at SCREENSHOTS reported:

LATEST from Bar Council:

( 1 ) Bar's team of monitors consists of 40 lawyers, pupils and law students identified by tags and arm bands and court attire.

( 2 ) Function is purely to document and monitor, adopting a non-interventionist approach.

( 3 ) There is another urgent arrest team which may or may not consist of lawyers monitoring the rally.

From: Rasuah Sudah Parah Blog

Pak Lah kata dia pantang dicabar.

Rasanya rakyat pun ikut pemimpin. Pantang dicabar. Kita lihat petang nanti, bagaimana keadaannya di Kuala Lumpur. Siapa bakal mulakan provokasi.

Dikhabarkan media asing pun sudah memasuki kawasan kotaraya dengan kamera dan wartawan masing masing. Mahu melihat sejauh mana tindakan kerajaan Malaysia menangani perhimpunan awam. Sikit silap, satu dunia tahu.

Kepada semua berbaju kuning, diharap tidak bimbang dan gentar. Perkara sama pernah dilakukan dahulu dan ianya sudah biasa.

Kalau Pak Lah pantang dicabar, masih ada beratus ribu rakyat Malaysia yang tidak boleh dicabar dan diugut oleh berita yang menakutkan. Siapa sebenarnya takut dan siapa yang sebenarnya berani dicabar.

Kalau setakat tidurnya lebih, duduk dihujung dunia dan dikawal 24 jam. Tak payah cerita pantang dicabar.

From Roslan SMS Corner:

"...Kenapa (Perdana Menteri) Dollah tak ulas langsung darihal perkenan yang diberikan oleh Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong kepada BERSIH.

Tuanku telah memberikan perkenan agar wakil BERSIH (yang difahamkan akan diketuai oleh beberapa pimpinan parti politik dan NGO termasuk YB Ketua Pembangkang Sdr Lim Kit Siang, YB Datin Seri Dr Wan Azizah ahli parlimen Permatang Pauh dan YB Dato Kamarudin Jaffar ahli parlimen Tumpat) menyembahkan kepada Baginda memorandum tuntuan BERSIH itu.

Tuanku telah dimaklum darihal HIMPUNAN AMAN BERSIH ini dan penyembahan memorandum itu, kenapa Dollah tak anggap sikap Tuanku itu juga sebagai mencabar beliau dan kerajaan?

Sekurang-kurangnya rakyat Malaysia yang bersama BERSIH dapat berbangga kerana Raja kita prihatin dan sudi mendengar suara hati rakyat walaupun mungkin mereka berbeza pandangan dengan pihak kerajaan.

Bukankah mereka juga rakyat ke bawah Duli Tuanku?..."

THE LIVE UPDATES OF THE PEOPLE'S RALLY at (click below):

No comments: