Saturday 14 March 2009

Nyawa Umno Kini Hanya Bergantung Pada Istana, Polis, Mahkamah, SPR & SPRM

SPR = Suruhanjaya Pilihan Raya (Election Commission)

SPRM=Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (Malaysia Anti Corruption Commission)

Read here for more

by

Tok Janggut

Excerpts: Read here for more

Raja dan Sultan diperundangkan oleh manusia agar terkecuali dari sebarang tindakan mahkamah atau didakwa dimahkamah sekiranya melakukan kesalahan atau kezaliman.

Ini secara tidak langsung mereka ini cuba mengambil tugas sebagai Tuhan dan mengembalikan zaman kerajaan Raja Firaun dulu.

Ingatlah, sesiapa sahaja tidak kira Raja, pemimpin dan pemerintah yang menggunakan kuasa agar mereka dikecualikan dari tindakan undang-undang atas alasan punya kuasa, boleh arah jabatan tertentu supaya menutup kes mereka dan tiada siapa yang boleh mengambil tindakan terhadap mereka adalah merupakan jelmaan Firaun masa kini.

Golongan seperti boleh bergembira di dunia ini dengan melakukan apa saja yang mereka suka tapi ingatlah dihari kebangkitan nanti, mereka akan dikumpulkan bersama Firaun kerana menjunjung dasar kerajaan dan pemerintahan ala Firaun semasa di dunia ini.

Islam memberikan keadilan kepada sesiapa sahaja dalam menegakan kebenaran selagi tidak bercanggah dengan syariat Allah. Begitulah halnya apabila kerajaan Pakatan Rakyat perak memberikan hakmilik kekal tanah kepada kaum Cina di negeri itu. Itulah dia keadilan Islam.

Malahan sekiranya terdapat orang Yahudi yang menjadi rakyat Perak sekalipun, akan tetap diberikan hakmilik tanah dan lain-lainya. Islam berbeza dengan ajaran agama lain termasuk ajaran Islam Hadhari.

Ini adalah kerana dalam ajaran Islam itu pemerintah atau kerajaan wajib berlaku adil terhadap rakyat dibawah pemerintahanya selagi mereka tidak menderhaka atau menentang Islam secara terang-terangan.

Kalau setakat menghina Islam, UMNO lebih teruk dan dahsyat dalam kerja mereka menghina Islam.

Tidak peliklah sekiranya dalam isu “ hujah” di TV9 baru-baru ini seorang panel bekas Pengarah Besar Pusat Kerbau Pendek di Bukit Pelanduk, Negeri Sembilan menyamakan persidangan DUN bawah pokok di Perak baru-baru ini sama seperti dalam cerita Laksamana Do Re Mi dimana kerajaan Pasola yang dirampas secara kekerasan dan secara rampsan kuasa.

Ini sama berlaku di Perak, akhir ceritanya kerajaan Pasola kembali kepada pemerintahan asal dengan bantuan tiga pendekar itu dan Perak juga akan kembali kepada Pakatan Rakyat dengan bantuan rakyat dalam pilihanraya kelak.

Ketua Gangster UMNO (jaga Potfolio Agama Islam hadhari) di Perak pula yang salah seorang panel dalam “hujah” tersebut mengatakan bahawa orang lain tak faham perlembagaan Perak hanya orang UMNO saja yang faham agaknya. Peguam-peguam, bekas hakim, pensyarah-pensyarah undang-undang tak faham dan jahil undang-undang, katanya.

Yang faham hanya dia, Najib, si mamak Zambry dan orang UMNO saja agaknya. Lagak dan cara angkuh mereka ini sama saja seperti puak Yahudi dan Zionis. Dia ingat rakyat sekarang ini buta huruf dan duduk dibawah tempurong agaknya. Tunggulah masanya, kamu akan jatuh dengan cara hina kelak. Insyallah.

Kini Istana, Badan Rasuah, SPR, Polis dan Mahkamah sudah menjadi barua dan mengikut telunjuk UMNO, kemana lagi Rakyat ingin mengadu nasib? Jangan pelik jika rakyat bersuara atau mencadangkan agar system beraja dihapuskan kerana tiada apa manafaat dan faedahnya lagi kepada orang Melayu terutamanya kepada agama Islam. Hanya membazirkan wang rakyat, sedangkan peruntukan itu diperlukan oleh rakyat yang masih miskin dan dhaif.

Kini tidak pelik jika di kedai-kedai kopi, di masjid atau surau, di pejabat-pejabat hatta di sekolah atau dimana saja sekiranya kedengaran suara-suara mengatakan bahawa cara terbaik untuk mengembalikan keamanan dalam Negara dengan cara hantar cara C4 ke PWTC ketika UMNO sedang berhimpun pada penghujung Mac ini supaya biar mampus semua puak-puak UMNO itu, barulah Negara dan rakyat tenang dan aman.

Bicara-bicara begitu tiada siapa yang mampu halang kerana kemarahan, kebencian dan kesabaran rakyat sudah sampai kemuncak dan penghujungnya angkara kezaliman UMNO. Walaupun luahan itu hanya sebagai melepas geram terhadap UMNO saja. Kita tunggu dan lihat sajalah nanti.

No comments: