Sunday 23 August 2009

UPDATE: Permatang Pasir By-Election: Despite Denial, UMNO Candidate Rohaizat Othman Has Second Wife, Confirmed by the Father of the Woman

Read here and here for more

UPDATE: 23 August 2009: 2.30 pm
The family of Rafizah Mohamad Ali is demanding that Barisan Nasional candidate for the Permatang Pasir by-election Rohaizat Othman openly declare that he has two wives, including Rafizah who resides in Pahang. Read here

"... Keluarga Rafizah Mohamad Ali menuntut calon BN, Rohaizat Othman supaya mengisytiharkan beliau mempunyai dua orang isteri, termasuk Rafizah yang menetap di Pahang.


Sehubungan itu, bapanya, Mohamad Ali Abdullah, 59, memberi tempoh sehingga malam ini untuk Rohaizat yang juga setiausaha Umno Permatang Pauh membuat pengumuman tersebut.

Mohamad Ali berkata beliau sedang menimbang agar meminta penceramah daripada Pakatan Rakyat menjelaskan kedudukan sebenar berhubung isu ini kepada rakyat serta berhasrat untuk mengambil tindakan undang-undang.

Ketika dihubungi Malaysiakini malam tadi, Mohamad Ali berkata, beliau telah mewalikan pernikahan antara anaknya dengan Rohaizat di pejabat kadi dalam daerah Pekan pada tahun 2005 dan didaftarkan pada tahun yang sama.Read here for more
--- End of Update ---

Related article: Not one but three charges against UMNO/BN Candidate for Permatang Pasir, Rohaizat Othman



The UMNO candidate for Permatang Pasir, Rohaizat Othman has publicly DENIED he has a SECOND wife.

He told reporters:
“I don’t have a wife by the name of Hafizah… my wife is Khairul Niza Abdul Razak and I NEVER got married in 2005,”
An audio clip surfaced on the internet regarding an interview with a person identified as the father of the second wife of the UMNO candidate for Permatang Pasir, Rohaizat. The interview indicated:
  • The second wife of UMNO candidate, Rohaizat is called Norfaezah binti Mohd. Ali, and commonly called by friends and relatives as "Hafizah".

  • Her father, Mohd. Ali bin Abdullah confirmed that Rohaizat was married her daughter, Hafizah. The father acted as the "jurunikah" for the occasion.
Go HERE to listen to the telephone interview (in BAHASA ) with Hafizah's father or HERE
The full story of the secret marriage between Rohaizat and Hafizah is reported HERE (read excerpts below)

Pendedahan Siapa Isteri Kedua Calun UMNO Rohaizat Othman

Excerpts: Read here for more

“The candidate’s rivals from PAS have claimed that Rohaizat registered his second marriage to a woman known as ‘Rafizah Mohd Ali’ which the latter has denied.

Rohaizat pula menafikan cerita tersebut dan memberitahu bahawa dia hanya mempunyai seorang isteri yang bernama Khairul Niza Abdul Razak, seorang Pensyarah di Universiti Sains Malaysia Pulau Pinang.

“I don’t have a wife by the name of Hafizah… my wife is Khairul Niza Abdul Razak and I never got married in 2005,” Rohaizat told reporters.

Apa cerita yang sebenarnya?

Team Perakexpress semalam telah menemubual mereka yang terlibat untuk mendapatkan cerita sebenar dari keluarga ‘Hafizah’ ataupun ‘Rafizah’ sendiri.

  1. Nama sebenar wanita tersebut ialah Norfaezah binti Mohd. Ali. ‘Hafizah’ adalah nama timang-timangan dan nama panggilan dipejabat.

  2. Bapa Norfaezah bernama Mohd. Ali bin Abdullah, dan ibunya bernama Embun.

  3. Norfaezah kini menetap di Kuala Lumpur manakala ibubapanya menetap di sebuah bandar di Pahang.

  4. Memang benar, Norfaezah (selepas ini dipanggil Hafizah) pernah bekerja di pejabat milik Rohaizat.

  5. Kegigihan Hafizah menyebabkan beliau kadangkala terpaksa balik lewat, dan kesempatan ini telah dipergunakan oleh Rohaizat.

  6. Dengan pujuk rayu, Hafizah jatuh cinta kepada Rohaizat tetapi terpaksa menyembunyikan perkara ini dari pengetahuan isteri pertama Rohaizat. Rohaizat terpaksa menyembunyikan perkara ini, kerana dia bergantung harap kepada isteri pertamanya, kerana nama beliau telah disenaraihitamkan oleh pihak bank.

  7. Semua urusan pembelian seperti rumah dan kereta terpaksa menggunakan nama isteri pertamanya ataupun nama Hafizah.

  8. Rohaizat telah membeli sebuah rumah di Bertam, Kepala Batas dan rumah tersebut telah didaftarkan diatas nama Hafizah. (Tinjauan kami petang semalam mendapati rumah tersebut telah disewakan kepada orang lain.) Hafizah menetap disini dan Rohaizat hanya datang apabila perlu.

  9. Semasa menetap disini, ibu bapa Hafizah pernah datang dan meminta bertemu dengan Rohaizat. Dalam pertemuan tersebut, En. Mohd. Ali meminta mereka berkahwin selepas melihatkan hubungan yang sudah diluar batasan, tetapi Rohaizat enggan mengahwini Hafizah.

  10. Kira-kira dua bulan selepas itu, Rohaizat pergi ke rumah En. Mohd Ali di Pahang, dan mungkin kerana keterlanjuran, bersetuju untuk mengahwini Hafizah, tetapi majlis perkahwinan tersebut dibuat secara sembunyi.

  11. En. Mohd. Ali sendiri menjadi jurunikah, menikahkan anaknya Hafizah dengan Rohaizat.

  12. Tetapi perkahwinan tersebut tidak didaftarkan, sebaliknya hanya satu surat perjanjian dibuat untuk membuktikan Rohaizat dan Hafizah sudah berkahwin.

  13. Tidak lama selepas perkahwinan tersebut, Bapa hafizah, En. Mohd. Ali telah berkunjung kerumah ibu bapa Rohaizat di Kg. Pelet, Seberang Perai, (dalam DUN Permatang Pasir), untuk memaklumkan bahawa anaknya telah berkahwin dengan Rohaizat.

  14. Tetapi kedatangan En. Mohd. Ali kerumah ibubapa Rohaizat tidak dilayan oleh mereka. Malah En. Mohd. Ali sekeluarga telah dihalau dari rumah tersebut oleh ibu dan abang Rohaizat.

  15. Kecewa dengan perbuatan ibubapa Rohaizat, En. Mohd. Ali kembali ke Pahang dengan membawa Hafizah bersama mereka.

  16. Namun, tidak lama kemudian, Hafizah mengambil keputusan untuk melarikan diri dan kembali kepangkuan Rohaizat.

  17. Mereka kemudian menetap di Sungai Aceh, Nibong Tebal kerana rumah di Bertam telah disewakan kepada orang lain.

  18. Hasilnya, Hafizah mengandung.

  19. Amat menyedihkan, apabila Rohaizat enggan mengaku bahawa anak dalam kandungan Hafizah itu anaknya, dan mendesak Hafizah supaya menggugurkan kandungan tersebut. Bayangkan, bagaimana perasaan seorang wanita yang diperalatkan untuk kepentingan wang dan nafsu, tetapi hanya di layan seperti perempuan simpanan.

  20. Hafizah kembali ke Pahang dan menggugurkan kandungan tersebut.

  21. Rohaizat telah pergi menemui Hafizah di Pahang dan merayu supaya kembali kepadanya.

  22. Hafizah termakan pujuk rayu Rohaizat dan kembali ke Pulau Pinang. Tetapi selepas merasakan Rohaizat hanya mahu mempergunakannya, beliau mengambil keputusan untuk meninggalkan Rohaizat dan berhijrah ke Kuala Lumpur.

Kalau Rohaizat boleh menipu isterinya, menipu Hafizah….apakah dia tidak mampu menipu rakyat Permatang Pasir? Malah pemimpin Umno sendiri sudah mampu ditipunya, sehinggakan dari Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri…sudah tertipu.

Dalam Malaysiakini juga dilaporkan bahawa Rohaizat akan menyaman Nasrudin Tantawi sekiranya Nasrudin gagal membuktikan dakwaannya.

Perakexpress TIDAK akan menyiarkan gambar-gambar mereka kerana itulah perjanjian kami. Dan kami tidak mahu mengaibkan mereka lagi, cukup sekadar meminta Rohaizat menginsafi diri dan memohon maaf kepada keluarga Hafizah dan En. Mohd. Ali.

- Petikan dari laman web Perak Express

5 comments:

Anonymous said...

wat's salah to have a 2nd bini ?
he can have 4 wat !!

Malaysian Unpluged Uncensored Team said...

In response to Anonymous
23 August 2009 13:38

Tak salah ada dua isteri. Masaalahnya dia tidak mengaku.

Malaysian Unplugged Uncensored Team

Anonymous said...

Very Sly character, how can the Public trust this dubious chap ??
He is just dishonest and tends to
hide things so as such this kind of person is unfit to hold Public Office, END of story. Having up to 4 wives is his Religous Right BUT
to denie Publicly is NO NO !!

Ziggy

Anonymous said...

A conman of the highest degree. What did he think, that Malaysians are living in trees. The wonderful young Hafiza, devoted and scrificed her physic, emotions, love, life and intelligence to ensure that he would earn a HALAL living but, this SOB, with a deceptional mentallity played around with her sacrfices.
UMNO wants this SOB to become an Adun.

Anonymous said...

kalau admit ada 2nd bini : nanti kena
acided by the pertama , mati laa !!