Tuesday 26 August 2008

Message to Permatang Pauh Voters: You Should Vote for a BETTER Malaysia



A Vote for Anwar Ibrahim
is
A Vote for Hope
and
A Vote for a Better Malaysia

------------------------------------------

OPEN LETTER to Voters in Permatang Pauh


From Blogger "Tun-Telanai": Read here

Oleh "Tun_Telanai"

Assalamu’alaikum wm.wrt,

Saudara-saudara ku sekalian,

Sebagaimana yang saudara-saudara semua ketahui, saudara-saudara di Kawasan Parlimen Permatang Pauh akan turun membuat pemilihan wakil rakyat baru pada hari Selasa, 26 Ogos 2008, iaitu esuk hari.

Tidak sampai 24 jam lagi, di tangan saudara-saudaralah terletaknya hidup-mati rakyat dan negara ini untuk masa depan yang lebih cemerlang.

Saudara-saudara perlu membuat perubahan, menukar gaya politik lapok yang diamalkan oleh UMNO sudah memerintah lebih 51 tahun kepada curak dan gaya politik baru yang berorientasikan kebajikan rakyat tanpa mengira kaum dan agama.

Saudara-saudara dipertanggungjawabkan untuk membuat perubahan ini mewakili kami yang berada DI SELURUH NEGARA.

Tanggungjawab saudara-saudara semuanya adalah amat berat, tetapi saudara-saudara masih ada waktu untuk memikirkan baik-buruk dalam membuat pemilihan wakil saudara-saudara ke Parlimen bagi memperjuangkan nasib saudara-sauadara dan nasib seluruh rakyat di negara ini.

Kami harap, saudara-saudara jangan menghampakan harapan kami yang ingin melihat fajar baru yang akan muncul nanti.

Kami hanya mampu berdoa semoga dengan pertolongan daripada Allah s.w.t jua fajar baru itu akan menyingseng memancarkan sinarnya.

Sama ada saudara-saudara hendak memilih Arif Shah Omar Shah atau saudara-saudara hendak membuat kejutan dengan memilih saudara Anwar Ibrahim dengan majoriti tertinggi terpulanglah kepada saudara-saudara sendiri untuk membuat keputusannya.

Pisau ditangan saudara-saudara dan mentimun juga ditangan saudara-saudara.

Kami sedar saudara-saudara semuanya adalah manusia yang cerdik-cerdik belaka. Umpan dimakan, tetapi tidak terlekat pada mata kail. Pandai menilai yang mana intan dan yang mana kaca.

Tentulah saudara-saudara akan memilih saudara Anwar Ibrahim sebagai wakil-wakil saudara-saudara dan juga wakil kami juga. Jangan mensia-siakan peluang keemasan ini.

Gunakan kuasa yang ada pada tangan saudara-saudara untuk menghumban UMNO ke laut Cina Selatan.

Saudara-saudara yang dihormati,

Sejarah telah merakamkan bahawa sebahagian besar para pemimpin UMNO berdiri di atas tiket pemimpin untuk merebut kuasa, kedudukan dan kekayaan bagi kepentingan peribadi bukan untuk kepentingan rakyat jelata. Hakikat ini tidak boleh dinafikan oleh sesiapa pun termasuk saudara-saudara yang tinggal di kawasan Parlimen ini.

Saudara-saudara pasti mendengar, membaca dan menonton wajah-wajah para pemimpin UMNO dan BN yang didakwa terlibat dengan berbagai salahguna kuasa, menggunakan kedudukan untuk mencari faedah peribadi dan keadaan rasuah di Negara kita sekarang ini semakin menjadi-jadi.

Yang ditangkap ialah ikan-ikan bilis, ikan jerung terlepas kerana pukat yang digunakan mudah carik dan koyak. BPR menjadi boneka kepada UMNO. BPR adalah sebahagian daripada organisasi UMNO yang mempertahankan kepimpinan UMNO yang kurop. Banyak pemimpin UMNO yang terlepas.

Laporan demi laporan dibuat mengenai menyalahgunaan kuasa ini, namun agensi-agensi yang terlibat seperti pasukan polis, BPR, SPR dan lain-lainnya tidak mengambil sebarang tindakan.

Pilihanraya kita saudara-saudara bergelomang dengan dosa dan noda. Oleh sebab itu mereka menolak politik Islam kerana kejahatan, ketidakadilan dan kezaliman mereka tidak dapat diteruskan ke atas pihak yang lemah yang mereka sendiri lakukan dengan bantuan dan kerjasama agensi-agensi yang disebutkan tadi.

Gaya hidup mewah yang melampau yang ditunjukkan oleh para pemimpin UMNO adalah lambang kerakusan kuasa, mereka merompak, mencuri dan membahagi-bahagikan [memfaraidkan] khazanah Negara sesama mereka dan meninggalkan rakyat dengan pelbagai masalah yang menghimpit kehidupan rakyat.

Kemiskinan masih tinggi di seluruh Negara, termasuk di Machap ini. Kemiskinan tidak mengenal kaum dan bangsa ataupun agama.

Saudara-saudara ku sekalian,

Saudara-saudara ku, tidak kira sama ada saudara-saudara muslim atau non muslim, semua kita berada dalam kemiskinan yang amat sangat. Kenaikan harga petrol yang melampau pada 4 Jun lalu melonjakkan kadar inflasi kepada 7.7 peratus sangat membebankan kehidupan seluruh rakyat dengan kenaikan harga barangan dan perkhidmatan secara mendadak.

Kehidupan rakyat bertambah sempit dan menderita. Penurunan harga petrol seperti yang diumumkan pada 23 Ogos lalu sebanyak RM0.15 seliter tidak memberi sebarang makna kerana kenaikannya dulu amat tinggi dalam sejarah sebanyak RM0.78.

Penurunan RM0.15 sen tidak memabawa apa-apa kesan kerana harga barangan dan perkhidmatan tidak akan turun, kecuali penurunan harga minyak melepasi RM0.30 seliter. Hal ini boleh dilakukan kalau sekiranya kerajaan tidak memberi rebet sebanyak RM625.00 mengikut setiap liter minyak, ia lebih kurang RM0.40 nilainya setiap liter.

Ini menunjukkan satu kebodohan kerajaan sepertimana bodohnya kerajaan mencadangkan pembayaran gaji kakitangan awam dua kali sebulan yang akhirnya terpaksa dibatalkan kerana mendapat bantahan daripada CUEPAC.

Kerajaan sendiri mengalakkan kenaikan kos belanja ini dengan menaikkan harga minyak, tol, tariff air dan elektrik. Kenaikan-kenaikan ini menjadikan kos harga barangan dan perkhidmatan meningkat menjadi bertambah mahal di pasaran, manakala pendapatan rakyat tidak banyak berubah.

Saudara-saudara sekalian,

Gunakanlah kesempatan yang ada ini untuk memberi laluan kepada saudara Anwar Ibrahim menjejak kaki semula ke Parlimen. Di Parlimen nanti saudara Anwar akan dilantik sebagai Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia. Kedudukan ini maha penting bagi kita semua kerana beliau akan merintis jalan ke Putra Jaya sebagai PM ke-6.

Keselamatan agama, bangsa dan negara serta keadilan untuk semua kaum akan lebih terbela sekiranya saudara Anwar ditakdirkan oleh Allah s.w.t menjadi PM mengambilalih kuasa daripada Abdullah Ahmad Badawi.

Jangan sekali-kali biarkan Najib Tun Razak merasai kerusi PM. Agama, bangsa dan Negara akan hancur lebur di bawah kekuasaan Najib. Semua rakyat tahu latarbelakang Najib, ketua konspirator. Isterinya, Rosmah Mansor lebih teruk lagi jika dibanding dengan Imelda Marcos.

Saudara-saudara perlu ingat, kemenangan saudara Anwar akan meranapkan impian para konspirator yang mahu bertindak membunuh kerjaya politiknya di negara ini. Dalam masa yang sama kita dapat membantu saudara Anwar untuk memulihkan kembali imej dan maruahnya di kalangan rakyat di dalam negara ini serta di peringkat antarabangsa. Imejnya pada masa kini amat tercalar, luka parah di sana sini.

Saudara Anwar seorang yang paling hebat di abad ini khususnya di negara kita. Beliau seorang yang teguh pendirian dan sangat konsisten dalam perjuangan membela nasib rakyat tanpa mengira kaum. Oleh kerana beliau seorang, seluruh jentera-jentera kerajaan [jabatan/agensi] kucar-kacir terkeluar daripada landasannya yang sebenar.

Saudara-saudara,

Sang pengusaha dan para juak-juaknya sangat takut kehilangan kuasa kerana apabila saudara Anwar ditakdirkan menjadi PM dan memiliki kuasa sepertimana yang mereka miliki sekarang, maka segala kejahatan, kezaliman, penindasan, menyalahgunaan kuasa, rasuah, membaham dan merompak harta rakyat yang mereka lakukan selama ini akan terbongkar menjadikan mereka tidak lena tidur.

Pada ketika itu, rakyat semua akan tahu siapakah sebenarnya hantu jembalang yang merasuk rakyat setiap masa.

Tali barut UMNO yang digunakan oleh UMNO untuk memusnahkan saudara Anwar seperti pasukan daripada Jabatan Peguam Negara yang dikepalai oleh Abdul Ghani 4tahil, PDRM yang diketuai oleh Musa Hassan, media, SPR dan BPR memudahkan kita memusnahkan mereka tanpa ada sekatan dan halangan.

Mengembalikan ke fungsi asal organisasi-organisasi terbabit demi menegakkan keadilan, kebenaran dan menjaga keselamatan rakyat, bukan lagi menjaga keselamatan UMNO dan para pemimpinnya.

Disamping itu, kemenangan ini juga boleh menutup mulut yang celupar daripada dulu kawan kini musuh seperti Ezam Mohd Noor, Nallakurapan, Saidatul Badru Said Keruak dan lain-lainnya. Mereka ini sepatutnya ditembak dan mayatnya mereka dicampak untuk dijadikan sajian harimau sarkas. Mereka ini sebenarnya melihat dunia ini hanyalah untuk lakonan mencari kekayaan peribadi.

Moral mereka sangat rendah, setaraf babi di hutan. Yang lebih penting disini ialah kejayaan kita membunuh kerjaya politik masa depan anak Jamaludin yang menjadi menantu Abdullah yang sombong, angkoh, berlagak samseng, bermulut celupar dan yang mengawal urusan negara di tingkat 4 di Putra Jaya.

Pastinya kita tidak akan berpuas hati sekiranya budak higusan ini masih lagi boleh bertempik ke sana ke mari ikut suka hati dia sahaja, tanpa mempertimbangkan perasaan orang lain.

Saudara-saudara ku,

Kita perlu sedar bahawa tidak ada maknanya kita keluar beramai-ramai memberi undi kepada UMNO. UMNO sekarang berada dalam keadaan amat nazak menanti kedatangan malaikatul maut untuk merembat nyawanya keluar daripada jasad. Politik dan dasar pembangunan negara tidak ketahuan hala.

Bohong sana, bohong sini untuk tipu rakyat, tetapi dalam masa yang sama mereka memperkuatkan kedudukan untuk merebut daki dunia. Malaikatul maut itu ialah kita sebagai organisasi Pakatan Rakyat yang bergerak dalam satu matlamat untuk mereformasikan atau mengislahkan balik sistem pentadbiran negara yang rosak teruk di bawah pemerintahan UMNO selama 51 tahun.

Analoginya amat mudah. UMNO sudah lama bermain bola di padang yang sama. UMNO mulai letih, tidak bermaya dan telah banyak kehilangan tenaga. Jadi, sepakannya sudah menjadi tidak menentu.

Sebab keletihan itulah membuatkan UMNO membuat kesilapan demi kesilapan dalam mengurus tadbir negara ini.

Oleh itu, saya sekali lagi merayu saudara-saudara di Permatang Pauh :

Undilah Anwar Ibrahim!

“SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”

Wallahu'alam bishshawab

"Tun Telanai"

*****************************************************

Here are the Reasons WHY UMNO Candidate, ARIF SHAH OMAR SHAH, should NOT be Voted as MP

TUJUH (7) KEBETULAN UNTUK PENGUNDI PERMATANG PAUH MENGAPA ARIF SHAH TIDAK BOLEH MENJADI MP.

Read here

Artikel ini untuk para pengundi di Permatang Pauh. Artikel ini sangat penting. Bacalah, Kemudian fikir-fikirkan dan renung-renungkan.

  1. Calon BN/Umno Arif Shah Omar Shah berkata beliau telah berhenti mengikuti pengajian Phd. Di Edision University of Technology.

    Soalannya, bagaimanakah seorang yang hanya mempunyai kelulusan Diploma sahaja seperti Arif ini,boleh terus melangkah sampai keperingkat Phd. pula? Pelik tapi benar!

    Takkan Si Arif ini tak tahu bahawa sesiapapun boleh membeli Phd dari universiti ini? Samada Si Arif ini bodoh sial ataupun cuba menipu Rakyat dengan Phdnya.

  2. Sogok RM500 kepada penduduk Permatang Pauh upah sebagai perisik.

  3. Tidak membayar wang caruman KWSP.

  4. Menyertai perarakan haram Umno di Komtar apabila Pakatan Rakyat mengambil-alih Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Perarakan haram ini disertai Arif kerana kononnya kedudukan kaum Melayu di Pulau Pinang diancam oleh kerajaan PR.

  5. Ariff Shah adalah adik kepada Tan Sri Amin Shah Omar Shah yang kini tinggal di UK kerana terlibat dalam skandal .

    Skandal ini melibatkan kes penipuan PSC Industries Berhad, dimana Amin Shah telah diberi kontrak bernilai lebih daripada RM24 billion dalam bentuk kontak TLDM sekitar tahun 1998 pada ketika Timbalan Perdana Menteri Najib Tun Razak memegang jawatan Menteri Pertahanan. Kerajaan Malaysia telah membayar Amin Shah berbillion Ringgit sebagai ‘duit hangus’ tetapi malangnya Amin Shah tidak menunaikan bahagiannya.

    Berbillion Ringgit wang Rakyat Malaysian telah lenyap begitu sahaja.

    Ini merupakan skandal kewangan terbesar dalam sejarah Negara! Mustahil jika Arif Shah mengatakan bahawa beliau tidak terlibat dalam perkara ini.

  6. Demi mempopularkan dirinya dikalangan orang Melayu yang menyoal laterbelangnya sebagai seorang India Muslim ("MAMAK"), Arif Shah telahcuba munukarkan nama George Town kepada “Bandar Datuk Abdullah Fahim”.
  7. Arif Shah inilah yang telah mendesak Pak Lah bersama pemimpin Unmo Pulau Pinang lain untuk membatalkan semua Projek Mega di Pulau Pinang sebagai hukuman kepada Rakyat Pulau Pinang kerana mengundi Pakatan Rakyat.
Pada pendapat saya, jika seseorang itu boleh bercakap bohong tentang kelulusan akademiknya, beliau juga boleh berbohong tentang pembabitannya dalam perniagaan abangnya, Amin Shah.

Di Negara demokrasi lain, seorang individu seperti Arif Shah tidak akan diletakkan bertanding segai seorang calon sama sekali.


GOOD REASONS FOR NOT VOTING ARIF SHAH!

Read here

It was reported in Malaysiakini PERMATANG PAUH by election candidate from BN, Arif Shah Omar Shah, has stopped pursuing his PhD degree after questions were raised over his academic credentials.

The big question here is:

IF Arif still continued to pursue this bogus Phd. up till April 21, WHEN did he stop then?

Did he decide to stop because of the heat coming from Bloggers?
  • First and foremost, how can someone with just a Diploma go on and pursue a Phd. The so-called International Distance Learning Centre of Edision University of Technology is a mailbox office:
    International Distance Learning Centre:
    2nd Floor, 145-157, St. John Street,
    London EC1V, 4PY, UK. Tel:0845-8790040

    If you do a google search on the above address, you will find hundreds of company using the similar mailbox address.

    This clearly proves that it is a Bogus University.

  • Edision University of Technology is accredited by WORLD ASSOCIATION OF UNIVERSITIES AND COLLEGES (WAUC).

    The WAUC is global accreditation association founded to establish and promote global standards in higher education among colleges and universities worldwide."

    The "accreditor," WAUC is owned by Dr. Maxine Klein Asher. (Her own degrees are real.)

    She also owns American World University, which, according to this WIKI, sells degrees:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Maxine_Asher
  • You can also find some "ripoff report" articles if you Google her name or WAUC. With just US$1,699 anyone can register a business entity in British Virgin Island under the name of university.

    Please visit:
    www.britishvirginislands-ibc-registration.com/BVI-Fee-Schedule.html.
Two things bother me about this guy Arif Shah here, one, if he knew the Phd. from Edision was bogus but yet continued to pursue it, he must be a person of the lowest level of integrity who would be willing to deceive the Rakyat (People) with his phony Phd..

If Arif Shah got into the Phd. program without checking the University's background (Remember, you have to pay a lot of money to get a Phd.), then, he must be the biggest oxymoron around.

In other words, he is NOT fit for public office i.e. State Assemblyman or Member of Parliament.

Other reasons why Arif Shah should never be voted in as Permatang Pauh MP let alone be the Seberang Jaya Assemblyman for the following reasons:

  1. He was the most notable Indian Muslim ("MAMAK") who claimed himself Malay and participated in the illegal protest at Komtar against YAB Lim Guan Eng and the newly installed Pakatan Rakyat State Government in support of Ketuanan Melayu (Malay Supremacy).

    A man who forgets his origin just because of his religion, calling himself another can never impress me and any right minded person. The Permatang Pauh Indians need to take note of this.

  2. The BN had to scrape the bottom of the barrel to put up Arif Shah as the BN candidate because Ariff Shah is the ‘least-hated’ of the five warlords of Umno Permatang Pauh so they hope that with him as the candidate this would reduce the possibility of internal sabotage. Never before had Umno needed to have an Assemblyman to stand for elections as an MP as well.


  3. Ariff Shah is the brother of Tan Sri Amin Shah Omar Shah who is in now in self-imposed exile in the UK. He shuttles between London and Dubai but would never dare come close to Malaysia because there are criminal breaches of trust (CBT) allegations he may have to answer to.

    Amin Shah’s company, PSC Industries Berhad, was awarded more than RM24 billion in naval contracts around 1998 at the time Deputy Prime Minister Najib Tun Razak was already the Defence Minister. The government paid him billions in upfront money but Amin Shah’s company never fulfilled its side of the bargain. Billions of Ringgit of Malaysian taxpayers’ money went down the drain in the biggest fraud in Malaysian history.

    Amin Shah’s brother, Azlan Shah Omar Shah, was the Managing Director of the company.This guy (Arif Shah) is obviously lying when he says that he did not know his university is a bogus one.

    If he can lie about this, can you believe him when he says that he has no interests in his corrupt brother's business? In other mature democracy's, Arif Shah would not even be considered as a candidate.

  4. Arif Shah was the Indian Muslim Malay wannabe who made the call as Seberang Jaya state assemblyman to rename George Town “Bandar Datuk Abdullah Fahim”.


  5. The BN controlled MSM keeps on spinning that Arif speaks Mandarin and Hokkien and can read and write in Chinese as well. I hope the Permatang Pauh Chinese will remember that this same Arif Shah marched to Komtar with the rest of the Umno racists chanting Ketuanan Melayu with the perceived fear that the Chinese have taken over the State. Do you want this racist as your MP? Don't fall for the pictures of Arif Shah reading Chinese newspaper and speaking in Chinese in the local BN controlled MSM.

  6. Arif Shah joined the rest of his racist pals from Umno to pressure the Federal Government to scrap all Mega Projects in Penang as punishment to Penangites for voting Pakatan Rakyat. Do we need to add another Umno racist who punishes Penangites to Parliament.
Share this by word of mouth with those who have no access to the Internet. Let's expose Arif Shah for what he really is!

No comments: